Transport z i do Włoch

Transport do i z Włoch – kontrahent na południu nie musi oznaczać kłopotów

Jeszcze kilkanaście lat temu sytuacja była prosta – praktycznie cały włoski przemysł koncentrował się na północy kraju. Sektor TSL wypracował więc rozwiązania pozwalające na dobrą realizację transportów w tym rejonie. Mimo że gospodarcza mapa Włoch uległa od tego czasu znaczącym zmianom, południe kraju wciąż traktowane jest przez naszych przewoźników po macoszemu.

Każdy kraj ma obszar, który tradycyjnie był kolebką przemysłu. Dla Polski to Śląsk, dla Niemiec – Zagłębie Ruhry, a dla Włoch – północ kraju. Nie będzie dużą przesadą, jeśli powiem, że jeszcze kilka lat temu ilość przedsiębiorstw w danym mieście rosła odwrotnie proporcjonalnie do jego odległości od Mediolanu.

LOGISTYCY LUBIĄ TYLKO MEDIOLAN?

Logistycy wypracowali więc schematy organizacyjne, które pozwalają skutecznie obsługiwać północ kraju. Znalezienie usług logistycznych do czy z Lombardii nie jest większym wyzwaniem. Ani ich cena, ani jakość, nie powinny stanowić problemu. Wraz z przesuwaniem się na południe, pojawiają się kolejne przeszkody.

Nie jest tak, że duże firmy z branży TSL nie realizują transportów na południe Włoch. Problem polega na tym, że transporty te są często organizowane ad hoc i nie zawsze towarzyszy im serwis na odpowiednim poziomie.

CZYM JEST SERWIS NA ODPOWIEDNIM POZIOMIE?

Zdecydowanie łatwiej powiedzieć czym nie jest, niż czym jest. Bo kiedy wszystko jest w porządku, nie występują opóźnienia, a ładunek dociera cało do adresata – nie widzimy w tym nic dziwnego. Poziom serwisu dostrzegamy dopiero, kiedy pojawiają się problemy.

Jeśli firma realizująca transport spotyka się z danym problemem pierwszy raz, nie ma wypracowanych schematów, by się z nim zmierzyć. Dojście do optymalnego rozwiązania w takiej sytuacji wymaga zazwyczaj sporej ilości czasu i wielu prób. A nikt z nas raczej nie chce być królikiem doświadczalnym. Dlatego powierzenie transportu do Neapolu komuś, kto nigdy tam nie jeździł jest sporym ryzykiem. Do niedawna problem był marginalny, bo mało kto w naszym kraju miał potrzebę przewożenia tam czegokolwiek.

ROSNĄCE ZNACZENIE POŁUDNIA

W ostatnich latach rośnie znaczenie ekonomiczne południowych regionów Włoch. A skoro tradycyjny model gospodarczy się zmienia, nadszedł już czas, aby poszukać nowego modelu logistycznego. Modelu, który zadziała zarówno na północy, jak i na południu kraju.

Jednym z takich rozwiązań jest wykorzystanie skutecznej sieci dystrybucji (zobacz z jakimi europejskimi sieciami współpracujemy). Takie rozwiązanie pozwala na obsługę regionów mniej uprzemysłowionych na takim samym poziomie, jaki osiągnąć można w przypadku najbardziej uprzemysłowionych miast.

ONE EXPRESS

Finelog jest wyłącznym partnerem sieci One Express w Polsce. Co to oznacza? Każdy ładunek do Włoch przewozimy do Bolonii, a tam odbiera go jeden z 95 partnerów sieci – zaufana firma transportowa operująca najbliżej adresata przesyłki. Dzięki takiemu rozwiązaniu jesteśmy w stanie zaoferować szybkie i pewne usługi zarówno na północy, jak i na południu Włoch.

Scroll to top